Am niste vecini sub mine, o groaza …

Sunt tineri amindoi, dar ea tocmai a nascut si a dat in isterie: tot ce e in jur trebuie sa se schimbe pentru a nu deranja baietelul. Macar ea se simte si isi tine gura. destul de mult. Dar are o soacra, vai de mine: scunda, grasa, proasta, rea. Pe mine m-a ferit ingerul pazitor pina acum de asemenea persoane, asa ca nu am avut termen de comparatie. Dar alti oameni au avut de a face cu asemenea tipologie inainte, asa ca mi-au dat ei. Citez: “leit bucatareasa de la cantina studenteasca, cea rea si proasta pe care am trintit-o in oala cu ciorba intr-o seara”.

Femeia de servici cu pricina a patit-o pe vremea lui Ceasca’, intr-o seara, cind niste studenti au fost tinuti la niste laboratoare mai tirziu, au ajuns tirziu la cantina si baba idioata a refuzat sa le dea mincare. Oricum mincarea era o porcarie, babele furau tot ce se puteau si lungeau mincarea cu apa, cu piine veche, cu orice dadea volum. Cantina din Tudor parca era Auschwitz (eu ma crucesc cind aud povestile de studentie ale oamenilor cu vreo 10 ani mai in virsta decit mine, iarasi imi dau seama cit m-a aparat ingerul pazitor).

Studentii au insistat, baba le spunea ca nu mai este mincare, pentru ca dosise vreo doua oale mari de ciorba ca sa le dea la porci acasa (sau familiei, exista oameni la care nu mai vezi diferenta). Studentii au insistat din nou, au gasit oalele, iar baba a explodat. Asa ca au linistit-o, trintind-o intr-o oala cu ciorba. Asta e tot ce imi amintesc acum din povestirile lor, sper sa-si faca si ei un blog si sa adune toate amintirile din “Epoca de Aur”, ca sa stie cit mai multi oameni adevarul. Poate se trezesc la cap si nu-l mai regreta pe impuscat.

Revin la baba de sub mine: prietena mea nu poate dormi din cauza ei. Ii simte pur si simplu starea mentala si o apuca durerea de cap. In mod sigur o simt si eu, dar in perioada asta vin de la servici mort de oboseala, asa ca adorm indiferent de situatie.

Asa ca de la mine se aud mereu zgomote la cei de jos in timpul noptii: se misca niste scaune pe rotile, se gateste, pisica joaca fotbal cu o minge de silicon de vreo 3 cm in diametru, etc. Sunt zgomote absolut normale, dar se aud tare pentru ca blocul e vechi, din beton, iar mobila din casa e mica si putina, nu le absoarbe.

Asa ca baba tot mai gaseste motiv sa se gindeasca sa urce la noi sa ne mai zica vreo doua. Desi, in adevar, ea a inceput. Oare pot sa o dau in judecata pentru “lipsa de control mental”?

